friends4ever
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

friends4ever

friends4ever

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

نكت تحفة تحفة تحفة

4 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
samora
(المشرفين)
(المشرفين)
samora

نكت تحفة تحفة تحفة Empty
مُساهمةموضوع: نكت تحفة تحفة تحفة   نكت تحفة تحفة تحفة Icon_minitimeالثلاثاء 09 أكتوبر 2007, 22:16

وحشتونى اوى يا اجمل صحاب ونأسف لعدم المشاركة الايام اللي فاتت

المهز جايبلكم شوية نكت تجنن ممكن يبقا بعضهم قديم بس كلو حلو اكتر نكتة

تعجبك اكتبها يلا بقا:

مره 6 بلاديتنا بيتعلموا ازلى يربطوا الجرافاته

اربعه منهم ماتوا واتنين فى حاله حرجه

فار حب يعمل نفسه بطل طلع فى الفرح ينقط

قال الفران وكل الحيوانات اللى فى الغابه

ما عدا القطط فبص وراه لقه قط اسود

قال احم احم ماعدا ابو سمره حبيبى

واحد قاعد في خمارة لقى اتنين مساطيل بيكلموا بعض
- انت ساكن فين
- في مدينة نصر
- معقولة؟ وانا كمان .. فين في مدينة نصر؟
- في المنطقة الأولى شارع النصر
- الله وأنا كمان، في عمارة كام؟
- شقة 35
- لأ مش ممكن ، وانا كمان
الراجل هيتجنن، سأل الجرسون ايه الحكاية؟
- متاخدش ف بالك دول واحد وأبوه بيسكروا هنا كل يوم

احد كان بيدور على مطعم نظيف، لقى محل مكتوب عليه (حاربنا الذباب) فراح داخل وأول ما جه الأكل تجمع الذباب عليه فقال للجرسون: بتقولو حاربنا الذباب وطلع كل الذبابا ده منين الجرسون: احنا حاربنا الذباب بس هو فاز علينا

واحد ماشي في الشارع قابله واحد تاني شكله مش على بعضه قاله: لو سمحت من فضلك قلعني الجاكتة
نعم؟!
قلعني الجاكتة بسرعة
حاضر..حاضر وراح مقلعه الجاكتة
لو سمحت بقه فكلي زراير القميص
لاااا دانت زّودتها اوي..كده تاخد برد يقلب بنزلة شعبية حادة تاخد أجلك
من فضلك فكها..بسرعة ارجوك
ُافففف..وادي زراير القميص خلاص فكتها..دا كان يوم إيه المهبب ده, ها أي اوامر تانية؟
أيوه قلعني بقه القميص
يا سيدي عييب..مايصحش كده, دإحنا فى الشارع خللي عندك دم
أرجوك..أرجوك بسرعة..مافيش وقت
دي وقعت إيه المهببه دي, أنا كان إيه إللي جابني من الشارع ده..وادي القميص ..هاااا..إيه تاني!!
إرسملي على ظهري خطوط بالطول وخطوط بالعرض
حسبي الله و نعم الوكيل..إنت مجنون ياراجل أنت؟؟!
من فضلك..أرجوك
رسمتلك زفت بالطول وزفت بالعرض
رقملي بقه المربعات إللي إتكونت على ظهري بالأرقام من 1 إلي 40
يا صبر أيوووب..بقه إنت معطلني كل ده علشان تلعبني سيجه على قفاك؟! بسرعة لو سمحت..أرجوك رقمهم..من فضلك مش قادر أديني رقمتهم.. لو سمحت بقى أهرشلي في المربع رقم 33
مره نكته ماشية بتعيط ليه؟؟ عشان واحد ضحك عليها

غبي دافن نصه في الارض ليه ؟ بيصور فيديوكليب انا عايش ومش عايش

س: ما الفرق بين الكمبيوتر و الاتوبيس و الحفرة ؟ ج:الكمبيوتر .. حاسب آلى والاتوبيس .. حاسب يا اسطى والحفرة .. حاسب لاتقع

واحد صعيدي ماشي في الشارع لقى قشرة موز ... قال ييييه حتزحلق تاني
مرة واحد صعيدى بيهشك ابنه وقع طيارة

ليه الصعيدى بينيم الجموسة جامبه على السرير ....................
علشان يحس بحنان الام

كان فى طيارة فيها اربعة واحد امريكى وواحد ايطالى وواحد المانى وواحد صعيدى الطيار قال لازم
تلاتة ينطوا من الطيارة احسن تقع جه الامريكى قال احنا بتوع الشجاعة وراح ناطط وجه الالمانى قال احنا بتوع الكراتيه وراح ناطط وجه الصعيدى قال احنا بتوع الغلاسة وراح زاقق اللى جنبه

مرة واحد امريكي وواحد اسباني وواحد صعيدي اتفقوا مين بجيب اكبر تمساح راح الامريكي جاب واحد كبير وراح الاسباني جاب واحد اكبر وراح الصعيدي و ما رجعش راحوا يدوروا عليه لقوه شايل تمساح صغير و بيغني له بابا فين ؟؟

...مرة 3 خفافيش عملوا مسابقه علي الي يمص دم اكتر فالأول دخل بأه كله غرقان دم وقال : شايفيين الأرنب ده . انا الي ماصص دمه ... فالتاني دخل وبأه برده كله غرقان دم وقال : شايفين الجاموسه دي . انا الي ماصص دمها... فالثالث دخل وكله من ساسه لراسه غرقان دم وقال : شايفيين العمارة دي . فكله استغرب وقالوا اه .. قال : انا مشوفتهاش

مرة واحد غبى مش عايز يروح المدرسة ابوه قاله ليه مش عايز تروح المدرسة قاله
اصل يا بابا
المدرس بيقولى انا غبى ومبفهمش قالوا تب انا هروح معاك المدرسةوهشوف المدرس
المهم ان ابو الواد راح المدرسة قال
للمدرس انت ليه بتقول على ابنى غبى ومبيفهمش المدرس قال انا هثبتلك ان ابنك غبى راح المدرس قال للواد روح شوفنى فى
مكتب الناظر وتعالى راح الواد وجيه قال مش موجود فى مكتب الناظر
راح ابو الواد قال ملقتهوش فى مكتب الناظر انزل شوفو فى
الحوش

تلاته صعايده دخلو فرح واحد نقط بخمسين جنيه وضرب طلقه التانى نقط بمية جنيه وضرب طلقتين
التالت نقط بمتين جنيه وحدف قنبله

خمسه صعايده سمو نفسهم المغامرون التلاته

واحد بخيل اوي لما اتجوز سافر قضي شهر العسل لوحده....

مرة واحد بخيل شقتة ولعت ادى للمطافى رنة من الموبايل بتاعه ...

واحد معدى لقى ناس بتهيص قوى قالولهم فية ايه
قالوله فى واحد بلدياتناعايز ينط من سطح العمارة
قالهم خلاص انا طالعلة...
طلعلة وقاله عايز تنتحر لية...
بلدياتنا قاله اصل انا غبى وكل الناس بتقول علي غبى
راح الراجل قايله هاقولك فزوره لو حلتها ماتبقاش غبى
حاجة اسمها زى شكلها
بلدياتنا : ماخبرش
الراجل:البيضة.. اقولك واحدة تانية
حاجتين اسمهم زى شكلهم
بلدياتنا :ماخبرش
الراجل: بيضتين.. اقولك واحدة تانية بسيطه و سهله
حاجة كبيرة وسودة وبتجيب لبن واسمها جموسة
بلدياتنا 3 بيضات
راح الراجل ماسكه وراميه

سألو واحد بخيل طحن تعمل ايه لو الدنيا برد قال أروح جنب الدفاية قالو ولو الدنيا بردت أكتر قال أقرب من الدفاية قالو ولو بردت أكتر قال ألزق في الدفاية قالو طب ولو نزل تلج قال أشغل الدفاية بقى وأمري لله

لعيب كورة بيسأل مراته إذا كانت خانته قبل كده ولا لا فقالت له بصراحه 3مرات بس لاولى فاكر لما المدرب ماكنش بيرضى يلعبك وبعدين بقى يلعبك قالها طب تاني مره قالت له فاكر لما زمايلك ماكانوش بيباصولك الكوره وبعدين بقو يباصولك قال لها طب تالت مره قالت له فاكر الجماهير لما ماكانتش بتشجعك وبعدين كلهم بقو يشجعوك

مرة مراة ضابط مصرى سافرت اسرائيل ورجعت حامل قالولها ايه العار ده قالت جايبلكوا اسير

مره واحد رايح يستقبل ابن عمو من المطار كان بيدرس فى امريكا
المهم و هما راجعين من المطار
بيقولوا : انتا بقالك عشر سنين فى امريكا كنت بتدرس ايه ؟
رد عليه ابن عموا : كنت بدرس علم المنطق
قالوا : ايه هوا علم المنطق ده ؟
رد عليه و قال : صعب الى درستوا فى عشر سنين اشرحهولك فى ساعه بس هديك مثال بسيط عن المنطق
قالوا : يا ريت و النبى
قال ابن عمه : انتوا عندكوم كلب فى البيت ... صح ؟
قالوا : ايوا طبعا
قال ابن عمه : مدام عندكوم كلب يبقا عاملينلو بيت فى الجنينه
رد و قال : ايوا عاملينلوا بيت فى الجنينه
قال ابن عمه : و مدام عندكوا جنينه يبقى اكيد ساكنين فى فيلا
قال صح
قال ابن عمه :قال و مدام عايشين فى فلا يبقى ابوك غنى
رد و قال : ايوا ابويا غنى
قال ابن عمه : و مدام ابوك غنى يبقا اكيد امك قاعده فى البيت و مش محتاجه تشتغل رقاصه عشان تجيب فلوس
قال : اه امى اعده فى البيت
قالوا : هذا هو علم المنطق ... بنبنى شئ على اساس شئ .. .. من وجود كلب فى بيكوا عرفنا ان امك مش رقاصه
قال و هو مستغرب : يااااه دى حاجه حلوه جدا
المهم صاحبنا راح لصحابه بليل و حب يتمنظر عليهم و نادا واحد صاحبوا و قالوا ... خد ياض يا هيثم
رد هيثم : نعمين
قالوا : عندوكوا كلب ياض ؟
قالوا : لا معندناش كلب
قالوا : يبقى امك رقاصه

دكتور عظام خرج بليل الكلاب جريت وراه

كان طلبة الأزهر بيمتحنوا فى مادة القرآن الكريم ، فكانوا بيدخلوا على الشيخ اللى بيمتحنهم إتنين إتنين .... فدخل أول طالبين ... فقال الشيخ للطالب الأول اسمك إيه .... فقاله عمران .. فقاله الشيخ ... سمع سورة أل عمران ... وسأل التانى إسمك إيه ... فقاله يوسف ... فقاله سمع سورة يوسف ...
خرج الإتنين وهما معصورين خالص فقابلهم صاحبهم بره اللجنة وكان اسمه عمران برضه وقالهم عملتوا إيه ... فقالولوا ده بيشوف إسمك الأول إيه ولو طلع على إسم سورة فى القرآن يخليك تسمعها ... وصاحبنا ده برضه مكانش حافظ سورة آل عمران ...
فدخل على الشيخ ... فسأله إسمك إيه يا ابنى ... فقاله إسمى عمران يا مولانا بس بيدلعونى كوثر .

كان فى مسابقة بين ثلاثة أشخاص , المسابقة كانت إنهم يعدوا البحر ويطلعوا الجبل و يقتلوا الغوريلا و يتجوزوا الأميرة ... اول واحد غرق فى البحر ، ثانى واحد عدا البحر لكن وقع من فوق الجبل....
أما الثالث (كان غبى شوية) عدا البحر وطلع الجبل وقتل الأميرة ..... و أتجوز الغوريلا

مرة واحد بيقولوا له .... مراتك ماشيه مع كهربائي المنطقه .... قال لهم ده ولا كهربائي ولا بيفهم حاجه في الكهربه !!!

واحد بيقول لصاحبه تيجى نركب اتوبيس؟؟ قال له : يا عم لأ ، احنا نجرى جنب الاتوبيس ونوفّر النص جنيه .... فرد وقال له طب منجرى جنب تاكسى ونوفّر خمسة جنيه

مره واحد احول قام باليل ساقعان قام
غطا اخوه

واحد بيسأل خطيبته : حد قبلي لمس يدك ؟ سكتت قالها : زعلتي
قالت
لا : بأعدهم
مره واحد ماشى بالعريه لقى واحد لابس ابيض فى ابيض طلع على الطريق ... فسئلو انا مين قالو انا الفرفور الاخضر قال ده مجنون ولا ايه ......... مشى شويه لقى واحد تانى لابس اسود فى اسود و واقف فى الطريق قالو انتا مين قال انا الفرفور الاسود قال ده عبيط ده ولا ايه ............مشى شويه لقا واحد واقف فى وسط الطريق و لابس احمر فى احمر فسئلو انتا مين قلو انا الفرفور الاحمر قال يادى النيله ... مشى شويه لقى واحد لابس ابيض فى ابيض فسئلو : انتا الفرفور الابيض ؟...قالو فرفور مين يا روح امك هات الرخص

مجموعة من الأهالي في قرية صغيرة قدموا شكوى للأوقاف عشان الإمام بيقول خطب طويلة في صلاة الجمعة، فبعتت لهم الأوقاف شيخ تاني، وحذرته من الاطالة، فوصل الامام الجديد ودخل المسجد وطلع على المنبر وحيّا المصلين وسأل : تعرفوا قصة سيدنا يوسف عليه السلام؟ فرد المصلون كلهم:آه فراح الامام قال للمؤذن: أقم الصلاة، ولما خلصوا الصلاة، سأل الإمام الناس : تعرفوا قصة سيدنا موسى عليه السلام؟ فرد المصلون: آه، فقال لهم : ماتجوش الجمعة الجايـــة

واحد نكتجي... خالته جابت ولد بدون ودان و اراد زيارتها ولكن أمه رفضت زيارته لها
ولكنه وعدها بعدم التعليق عليه حتى لا يجرح شعور خالته وعندما را ح لها قال لخالته:
نصيحة مني شربيه عصير جزر ولما يكبر أكليه جزر كتير. قالتلو خالتو ليه ؟ قال حتى لا
ينقص نظره، بعدين إذا نقص نظره بيصير لازمو نظاره.. المشكلة يعلقها على إيه ؟

مرة الريس عايز يزود شعبيته فقال لرئيس الوزراء يعلي الأسعار فالناس تتضايق يقوم هو ينزلها، فعلا رئيس الوزراء زود الأسعار، بس الناس ما اتكلمتش، عادي خالص،
الريس استغرب قوي، وقاله: طب خلي الضرايب على المرتبات خمسين للمية. زود رئيس الوزراء الضرايب خمسين فى المية، الناس هزت دماغها وسكتت.
الريس اتجنن وقال لرئيس الوزرا بص، طلع أي قرار غشيم من عندك يخلي البلد تولع، رئيس الوزرا عمل ضريبة اللي يعدي كوبري يدفع عشرة جنيه، الناس نفخت و ضربت كف بكف ودفعوا،
فقام رئيس الوزرا خلى اللي يعدي يدفع عشرة جنيه وهو طالع، وعشرة جنيه وهو نازل من الناحية التانية، الناس قالت اللهم طولك يا روح و أمرنا لله و دفعوا.
رئيس الوزرا كبرت فى دماغه، وأمر إن اللي يعدي بعد ما يدفع عشرة جنيه، و هو خارج من الكوبري ياخد على قفاه، و نزل الريس بنفسه متنكر يتابع الموقف، الناس تدفع وهية طالعة الكوبري عشرة جنيه، و
عشرة جنيه و هية نازلة و تاخد على قفاها وتمشي،
شوية و لقى واحد بيزعق و متضايق، وطى على ودنه قال له "مالك؟" قال له "حاجة تقرف! أنا متعطل هنا بقالي خمس ساعات..ما ينفعش كدة ..لازم يزودوا الناس اللي بتدينا على قفانا!!!!!!!!"

محشش قالوا له قول لنا طير بحرف الكاف قالهم كنتاكي

واحد غبي وقع في حفرة ومش عارف يخرج منها، اول مرة حاول يخرج معرفش، تاني مرة حاول يخرج معرفش برضه، تالت مرة قال لو معرفتش اخرج المرة دي هروح
اثنين سكرانين واحد قال للثانى تعرف بيعملوا اية فى اوروبا لما المطر بيمطر .. قاله لا معرفش .. قال له بيسبوها تمطر
اتنين صعايدة فاتحين محلات قدام بعض واحد كتب على المحل عندنا تجد كل ماتريد التانى كتب عندنا لا تجد كل ماتريد
مرة واحد ماشى لقى عيلتين صعايدة بيضربوا بعض بالنار عيلة منهم مسكتة
انت معانا والاة مع التانيين
لالا طبعا معاكم --
طب احنا بقى التانيين --طاخ طاخ
واحد صعيدى دخل فى رجلة مسمار معرفش يطلعة تناة

طيار صعيدى كسر حاجز الصوت نزل يصلحة

واحد صعيدى بيشخر ازاز البيت اتكسر

واحد صعيدى بيتاوب بلع فار
https://shababiik.ahlamontada.com/
MoOnNa
((¯`·¸•´¯)الادارة(¯`·¸•´¯))
MoOnNa

نكت تحفة تحفة تحفة Empty
مُساهمةموضوع: رد: نكت تحفة تحفة تحفة   نكت تحفة تحفة تحفة Icon_minitimeالثلاثاء 09 أكتوبر 2007, 22:50

ههههههههههههههههههههههههههههههههههه
ميرسي يا سمسمتى يارب تفضلى معانا على طووووووووول
https://shababiik.ahlamontada.com
SASSO
SASSO

نكت تحفة تحفة تحفة Empty
مُساهمةموضوع: رد: نكت تحفة تحفة تحفة   نكت تحفة تحفة تحفة Icon_minitimeالأربعاء 10 أكتوبر 2007, 01:28

ميرسى على الموضوع
t@m@tm
t@m@tm

نكت تحفة تحفة تحفة Empty
مُساهمةموضوع: رد: نكت تحفة تحفة تحفة   نكت تحفة تحفة تحفة Icon_minitimeالأربعاء 10 أكتوبر 2007, 04:42

ميرسى يا سمسم على النكت الجميله دى وحشتنا نكتك من زمان

هنقلهم لقسم الفرفشه
samora
(المشرفين)
(المشرفين)
samora

نكت تحفة تحفة تحفة Empty
مُساهمةموضوع: رد: نكت تحفة تحفة تحفة   نكت تحفة تحفة تحفة Icon_minitimeالأربعاء 10 أكتوبر 2007, 20:52

MoOnNa كتب:
ههههههههههههههههههههههههههههههههههه
ميرسي يا سمسمتى يارب تفضلى معانا على طووووووووول

ميرسي لمرورك يا مونى
samora
(المشرفين)
(المشرفين)
samora

نكت تحفة تحفة تحفة Empty
مُساهمةموضوع: رد: نكت تحفة تحفة تحفة   نكت تحفة تحفة تحفة Icon_minitimeالأربعاء 10 أكتوبر 2007, 20:54

tamatm كتب:
ميرسى يا سمسم على النكت الجميله دى وحشتنا نكتك من زمان

هنقلهم لقسم الفرفشه

وحشاكي نكتي اية يا بت ما انا 24 ساعه بقلك نكت

زي القطط تاكل وتنكر

وبعدين انتي بتسأزني بعد اية ما انتي نألتيهم خلاص

يلا انشاء الله هنقلك موضوع واردهالك tongue

نكت تحفة تحفة تحفة
صفحة 1 من اصل 1